Lékaři na odděleníDoctors at the department
Nově zrekonstruované prostory se mohou chlubit zejména svou útulností a moderním designem. Naše oddělení má svou vlastí recepci, ve které se provádí veškerá administrativa spojená s chodem oddělení – tedy objednávání klientů, podávání informací apod. Na veškeré Vaše dotazy Vám odpoví paní Miluše Egerová.
Pracovně-lékařská péče
Co je pracovně-lékařská péče?
Pracovně-lékařská péče spočívá v zajištění zdravotních prohlídek pro Vaše zaměstnance, tj. zajištění vstupních, periodických a výstupních prohlídek, kontroly pracoviště a případně dalších služeb tak jak je ukládá zákon. Výsledkem prohlídek je potvrzení o zdravotní způsobilosti vašich zaměstnanců.
Proč je pracovně-lékařská péče důležitá?
Důvodů je hned několik:
- Podcenění povinností vyplývajících ze zákona o PLS může být sankcionováno hygienikem.
- Jedná se o zákonnou povinnost každého zaměstnavatele.
- Kvalitně zajištěná péče o zaměstnance má prokazatelný vliv na zdraví a výkonnost zaměstnanců.
Čím se pracovně-lékařská péče zabývá?
V oboru pracovního lékařství se zabýváme vlivem pracovního prostředí, pracovních podmínek a vlivem práce na zdraví pracovníků. Hlavním cílem je prevence, zaměřená na poškození zdraví pracovníků vlivem práce, zlepšení jejich zdravotního stavu, podpora zdravého životního stylu, zlepšování, případně udržení zdravotní způsobilosti k práci a dlouhodobé udržení pracovní schopnosti.
Jaké jsou pracovně-lékařské prohlídky?
- Vstupní prohlídka je prohlídka provádějící se u osob, které se o zaměstnání ucházejí, vždy před nástupem do zaměstnání, před uzavřením pracovní smlouvy. Vstupní prohlídka je nutná i u zaměstnanců, kteří přecházejí z jedné pozice do druhé (v rámci firmy), a jejichž nová pozice má vyšší zdravotní náročnost. Účel vstupní zdravotní prohlídky je jednoduchý – vyloučit z pracovního zařazení ty osoby, u kterých je možnost zhoršení jejich zdravotního stavu, poškození zdraví sama sebe či svých spolupracovníků.
- Periodická prohlídka, která se provádí v rozmezí 3 – 5 let (záleží na kategorizaci zaměstnanců), slouží k včasnému odhalení případného poškození zdravotního stavu zaměstnance vlivem práce, či prostředí, ve kterém svou práci vykonává. Dále periodická prohlídka slouží k posouzení trvající způsobilosti k pracovní činnosti.
- Mimořádná prohlídka se provádí v případě, že má zaměstnavatel či sám zaměstnanec důvodné podezření na změnu zdravotní způsobilosti k práci.
- Výstupní prohlídka, provádějící se před ukončením pracovního poměru, má za úkol zjistit, zda došlo u zaměstnance k jakékoliv změně zdravotního stavu jako následek pracovní činnosti.
- Následná prohlídka se provádí za účelem zjištění změn zdravotního stavu i po ukončení pracovního poměru, byla-li práce takového druhu, kdy hrozí změna zdravotního stavu až za nějakou dobu po ukončení činnosti. Důvodem je především zajištění včasné potřebné zdravotní péče.
V rámci pracovně-lékařské služby jsme připraveni pro Vás zajistit tyto služby:
- povinné vstupní a výstupní prohlídky
- poradní činnost v otázkách ochrany a podpory zdraví
- odborná kontrola pracovišť
- sledování vlivu práce a pracovních podmínek na zdravotní stav zaměstnanců
- preventivní prohlídky povinné dle platných právních předpisů a prohlídky vyžádané nad tento rámec zaměstnavatelem
- mimořádné a následné prohlídky ze zdravotních důvodů
- dispenzární prohlídky při nemocech z povolání
- organizování první pomoci a podíl na zdravotní výchově a výcviku zaměstnanců
- spolupráce s hygienickou službou
- účast na rozboru pracovní neschopnosti a pracovní úrazovosti
Informace o platné legislativě týkající se pracovně-lékařské péče naleznete ZDE.
Nadstandardní péče – prohlídky, klientské karty
Naše společnost nabízí s ohledem na požadavky klientů již od roku 1995 mimo základní zdravotní péče i péči nadstandardní, která v mnoha případech pomohla objevit včas závažné zdravotní problémy našich klientů a předejít tak zdlouhavé a náročné léčbě.
Při zjištění jakéhokoli onemocnění při preventivních vyšetřeních je Vám navržen léčebný plán a zaručeno zajištění následné odborné péče v našem Lékařském domě, ve složitých případech pak v renomovaných pražských nemocnicích.
Komplexní preventivní prohlídku je možno zajistit v jednom dni, tak aby byl co nejméně narušen pracovní program klienta, který je objednán na přesný čas a bez čekání vyšetřen.
Nadstandardní prohlídky:
1) Den zdraví
2) Nadstandardní preventivní a léčebný program – interna/praktické lékařství část a
- Podrobná anamnéza – velmi podrobné zjištění současného zdravotního stavu, stanovení rodinné anamnézy, nemoci prodělané v dětství i dospělosti, všechny úrazy, operační zákroky, vliv a možné působení rizikových faktorů, pracovní i mimopracovní aktivity, životní styl.
- Kontrola povinných a doporučených očkování
- Laboratorní vyšetření – krevní obraz, sedimentace, jaterní testy, lipidogram (cholesterol, triglyceridy, HDL a LDL cholesterol, jejich poměry), glykemické vyšetření (cukry), vyšetření PSA (prostatický specifický antigen), moč (chemické složení a vyšetření sedimentu), hemokult (vyšetření tlustého střeva – prevence rakoviny tlustého střeva).
- Kompletní fyzikální vyšetření – důkladné vyšetření celkového zdravotního stavu internistou pomocí fyzikálních vyšetřovacích metod.
3) Nadstandardní preventivní a léčebný program – interna/praktické lékařství část b
- Sonografické vyšetření břišní dutiny
- EKG – vyšetření funkce srdečně-cévní soustavy
- Výpočet BMI – objektivizace hmotnosti
- Pohovor s lékařem týkající se výsledků vyšetření
- Vypracování podrobné písemné zprávy o zdravotním stavu včetně závěru a doporučení
- Zajištění následné léčebné péče, předoperačních vyšetření a odborných konzultací v oblasti interna/praktické lékařství
4) Onkologická prevence – vyšetření stavu kůže, dutiny ústní, mízních uzlin, vyšetření prostaty a konečníku (per rectum).
5) Oční vyšetření – souhrnné vyšetření stavu zrakového aparátu, vyšetření očního pozadí.
6) Neurologické vyšetření – podrobné vyšetření a zjištění funkce centrální i periferní nervové soustavy, správné držení těla.
7) Gastroenterologie – vyšetření a léčení nemocí trávicího ústrojí (jícnu, dvanáctníku, tlustého střeva, jater, žlučníku a slinivky břišní).
8) Vyšetření na oddělení ortopedie, RTG – všeobecné ortopedie, speciální traumatologie
a sportovní medicína se zaměřením na pohybový aparát, artroskopickou operativu, rentgenové snímky.
9) Gynekologické vyšetření
Klientské karty:
1) Karta „Praktický lékař“ s registrací klienta
- Zajištění preventivní zdravotní prohlídky u praktického lékaře 1x 2 roky (rozsah prohlídky je vymezen příslušnou zdravotní pojišťovnou)
- Rozšíření preventivní prohlídky o sonografické vyšetření břišní dutiny (doplňující vyšetření, nehrazené z veřejného zdravotního pojištění, cena dle platného ceníku LD)
- Zajištění léčebné péče u praktického lékaře
- Zajištění léčebné péče u specialistů na základě doporučení praktického lékaře
- Organizace lékařské péče, přednostní objednávání – objednání na čas, bez zbytečného čekání
- Po předchozí dohodě konzultace mimo ordinační hodiny
- Pro registrované klienty jsou poskytovány slevy na vybrané úkony v LD
- Informace o novinkách a změnách zasílané na e-mail klienta
- Možnost zasílání výsledků emailem s vyjádřením lékaře
2) Karta VIP „Osobní lékař“ (praktické/interní lékařství)
- Zajištění preventivní zdravotní prohlídky u praktického lékaře/internisty 1x ročně (rozsah preventivní prohlídky je zajištěn nad rámec veřejného zdravotnictví a jeho periodu)
- Garance „osobního“ praktického lékaře/internisty
- Zajištění léčebné péče u praktického lékaře/internisty a u dalších specialistů na základě doporučení lékaře
- Komplexní organizace lékařské péče, přednostní objednávání – objednání na čas, bez zbytečného čekání, proaktivní pozvání na preventivní prohlídku
- Přednostní ošetření, garance termínů
- Kontrola termínů očkování/přeočkování
- Konzultace zdravotního stavu klienta s lékařem mimo ordinační hodiny
- Zajištění receptu při žádosti o předepsání léků
- Zajištění předoperačního vyšetření
- Informace o novinkách a změnách zasílané na e-mail klienta
- Možnost zasílání výsledků emailem s vyjádřením lékaře